Note: On a mobile phone the English version is located below the French version.

FR

8 avril 2020

Profitez des longues journées de confinement pour réfléchir à qui vous souhaitez toucher, où et pourquoi, et pour développer et organiser vos listes de contacts qui seront ainsi prêtes dès la reprise de vos projets.

Outre une liste principale, il peut être utile de disposer de listes plus ciblées. Par exemple, une liste de contacts de presse pour les informer de vos prochaines expositions ; une liste d’artistes ou de collègues pour les inviter à des vernissages et à des événements ; une liste de commissaires d’exposition pour leur communiquer vos récents projets ; une liste de galeries et/ou d’acheteurs d’art pour leur présenter vos œuvres récentes ; ou encore une liste de contacts internationaux pour leur envoyer vos newsletters en anglais.

Ne perdez pas de vue qu’un message personnalisé et qu’un appel téléphonique auront toujours plus d’impact qu’un mail général, même bien ciblé. Prenez donc parfois le temps d’écrire personnellement à certains de vos contacts ou de prendre le téléphone.

Retour

EN

8th April 2020

Mailing lists are important career tools to promote your work and projects to specific target audiences. It’s a good idea to keep them up to date throughout the year, but we often don’t have time or forget to do this. So take advantage of these long days of confinement to think about who you would like to reach, where and why, to develop and organise your mailing lists so that they’re ready for when your projects kick-off again.

As well as a master list, it can also be useful to have more targeted mailing lists. For example for press contacts to inform them of your upcoming exhibitions; for artists or colleagues to invite them to vernissages and events; a list of curators to communicate your recent projects; a mailing list of galleries and/or art buyers to showcase your latest artworks, or international contacts to send them your latest news.

Keep in mind that a personalized email or phone call will always have more impact than a general, even well-targeted mail-out. So sometimes it’s worth taking the time to write to, or to pick up the phone and call, your contacts personally.

Return